Om barnehagen

Barnehagen ble bygget i 1999. Vi ligger tett ved skogen som byr på varierte aktiviteter for oss. Her kan vi utfolde oss i naturen og bruke det den byr på som et utgangspunkt for de ulike temaene vi bruker gjennom året. Rett utenfor barnehagen har vi en flott akebakke som blir flittig brukt om vinteren. Vi har også gåavstand til andre spennende lekeplasser, fotball- baner, Gulskogen Gård og elveparken.

I tillegg gir uteområdet ved barnehagen rom for gode muligheter til lek og fysisk aktivitet for barn i alle aldere. Her kan vi sykle, spille ball, huske, leke i sand, skli, klatre i lekeapparater, turne og leke uforstyrret i det kuperte terrenget. Barnehagen har også en egen bålplass på uteområdet med sitte plasser rundt. "Et godt sted å vokse" er Kjerraten barnehages visjon. Vi har fokus på følgende verdier:

• se individet
  • trygghet og omsorg